Tento reklamačný poriadok:
Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Českej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy, ktoré nie sú upravené reklamačným poriadkom, občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Sb.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy, ktoré nie sú upravené reklamačným poriadkom, obchodným zákonníkom (č. 513/1991 Sb.), všetko v znení noviel.
Spotrebiteľská zmluva
Je kúpna zmluva, zmluva o dielo, prípadne iný typ zmluvy, ak sú zmluvnými stranami na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ.
Predávajúci
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo, alebo prostredníctvom iných podnikateľov, dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.
Zákazník
Nášho internetového obchodu je kupujúci. Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je.
Kupujúci = spotrebiteľ
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby za iným účelom, než pre podnikanie s týmito výrobkami alebo službami.
Kupujúci ≠ spotrebiteľ
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi obchodnými podmienkami v rozsahu, ktorý sa ho týka a obchodným zákonníkom.
Povinnosti kupujúceho
Každý kupujúci, či už je alebo nie je finálnym spotrebiteľom tovaru, je vo vlastnom záujme povinný bezprostredne po dodaní tovaru tento tovar prehliadnuť a bez zbytočných odkladov informovať predajcu o prípadných zistených závadách. Predíde tak možným nepríjemnostiam pri reklamácii tovaru z dôvodu jeho poškodenia pri preprave alebo inej manipulácii s ním.
Oprávnenú reklamáciu je možné podať len týmito spôsobmi:
Pri uplatnení reklamácie je každý kupujúci povinný vždy uviesť:
Povinnosti predávajúceho
O reklamácii spotrebiteľa predávajúci rozhodne ihneď, najneskôr do 3 pracovných dní od dňa doručenia reklamovaného tovaru (do tejto lehoty sa nepočíta nutná doba pre odborné posúdenie vady) a vyrozumie o tom reklamujúceho formou elektronickej pošty, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Predávajúci je povinný vydať písomný reklamačný protokol, a to ihneď po prijatí reklamácie, ktorý obsahuje informácie o tom:
Reklamácia, vrátane odstránenia vady, bude vybavená bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa strany pri uplatnení alebo po uplatnení reklamácie nedohodnou inak (takéto predĺženie však nesmie byť na dobu neurčitú alebo na dobu neprijateľne dlhú). O vybavení reklamácie musí predávajúci kupujúceho bezodkladne informovať, buď formou zaslania SMS alebo e-mailom. Do tej doby sa má za to, že reklamácia vybavená nebola.
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho, buď výmenou veci, alebo jej opravou. Nie je-li taký postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas šiestich mesiacov od dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povaha veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.
Rozporom s kúpnou zmluvou sa zvlášť rozumie, že predávaná vec:
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje len na tovar, u ktorého bola reklamácia uplatnená počas záručnej doby.
Ku každému tovaru je priložená faktúra, ktorá zároveň slúži aj ako záručný list. Ak si kupujúci tovar neodoberá osobne, tak za prevzatie tovaru sa považuje okamih, kedy si spotrebiteľ prevzal tovar od prepravcu.
Ak kupujúci, či už ide o kupujúceho, ktorý je alebo nie je spotrebiteľom, zistí akýkoľvek rozdiel medzi tým, čo je uvedené na fakture a skutočne dodaným tovarom (napríklad druh tovaru, jeho množstvo, užitočné vlastnosti atď.), alebo ak s dodávkou tovaru neobdrží správne vyplnený dodací list, je povinný ihneď, najneskôr však do troch dní od dňa jeho prevzatia, podať písomnú správu na adresu firmy FORLIVING s.r.o., Vestec 2, 537 01 Chrudim, ktorá faktúru vyhotovila. Ak tak neučiní, hrozí mu, že na neskoršiu prípadnú reklamáciu nebude bratý ohľad. Tieto kroky by mal každý spotrebiteľ urobiť vo vlastnom záujme, aby tak predišiel prípadným nepríjemnostiam pri reklamácii tovaru z dôvodu jeho poškodenia pri preprave alebo inej manipulácii s ním. Nevykonanie týchto krokov spotrebiteľom však nijako nekráti jeho práva.
Záručné podmienky
Práva kupujúceho vychádzajú z toho, či ide o odstrániteľnú vadu alebo nie.
V prípade odstrániteľnej vady má kupujúci právo:
V prípade neodstrániteľnej vady má kupujúci právo:
Všetky zmeny tohto reklamačného poriadku si vyhradzuje prevádzkovateľ. Kupujúci je však viazaný poriadkom platným a účinným v momente odoslania jeho objednávky.
Tento reklamačný poriadok nabýva účinnosť dňom 04.09.2024.
Nepropásnite nový článok, skvelú akciu alebo zľavu a prihláste sa k odberu noviniek!