Reklamačný poriadok

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Tento reklamačný poriadok:

  • platí pre nákupy prostredníctvom internetového obchodu www.ratan.sk, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť FORLIVING s.r.o. so sídlom Vestec 2, 537 01 Chrudim, IČ: 26006341, DIČ: CZ26006341, zapsaná v OR Krajského súdu v Hradci Králové, oddiel C, vložka 19644, dňa 16.3.2004.
  • je súčasťou všeobecných obchodných podmienok prevádzkovateľa internetového obchodu www.ratan.sk.
  • je súčasťou každej uzavretej kúpnej zmluvy medzi prevádzkovateľom internetového obchodu www.ratan.sk a kupujúcim.
  • blízšie vymedzuje a upresňuje práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa, prevádzkovateľa) a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa).

Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Českej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy, ktoré nie sú upravené reklamačným poriadkom, občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Sb.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy, ktoré nie sú upravené reklamačným poriadkom, obchodným zákonníkom (č. 513/1991 Sb.), všetko v znení noviel.

VYMEDZENIE POJMOV

Spotrebiteľská zmluva
Je kúpna zmluva, zmluva o dielo, prípadne iný typ zmluvy, ak sú zmluvnými stranami na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ.

Predávajúci
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo, alebo prostredníctvom iných podnikateľov, dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.

Zákazník
Nášho internetového obchodu je kupujúci. Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je.

Kupujúci = spotrebiteľ
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby za iným účelom, než pre podnikanie s týmito výrobkami alebo službami.

Kupujúci ≠ spotrebiteľ
Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi obchodnými podmienkami v rozsahu, ktorý sa ho týka a obchodným zákonníkom.

 

VŠEOBECNÉ PODMIENKY

Povinnosti kupujúceho
Každý kupujúci, či už je alebo nie je finálnym spotrebiteľom tovaru, je vo vlastnom záujme povinný bezprostredne po dodaní tovaru tento tovar prehliadnuť a bez zbytočných odkladov informovať predajcu o prípadných zistených závadách. Predíde tak možným nepríjemnostiam pri reklamácii tovaru z dôvodu jeho poškodenia pri preprave alebo inej manipulácii s ním.

Oprávnenú reklamáciu je možné podať len týmito spôsobmi:

  • e-mailom na reklamace@ratan.sk
  • vyplnením nášho interaktívneho Reklamačného formulára, ktorý nájdete v sekcii "REKLAMÁCIE / REKLAMAČNÝ FORMULÁR".
  • odoslaním doporučeného listu na nasledujúcu adresu: FORLIVING s.r.o., Petrovická 861, 592 31, Nové Mesto na Moravě
  • osobným doručením do skladu firmy na adresu: FORLIVING s.r.o., Petrovická 861, 592 31, Nové Mesto na Moravě

Pri uplatnení reklamácie je každý kupujúci povinný vždy uviesť:

  • názov firmy (ak ide o právnickú osobu)
  • svoje meno a priezvisko
  • adresu (ulica, mesto, PSČ, štát)
  • kontaktnú e-mailovú adresu
  • kontaktné telefónne číslo (mobil)
  • dátum nákupu reklamovaného tovaru
  • číslo predajného dokladu resp. číslo objednávky, ktoré je zaslané spoločne s potvrdením objednávky v e-maile
  • názov reklamovaného tovaru
  • čo najvýstižnejší popis závady a jej prejavov u reklamovaného tovaru
  • dôkaznosť uzavretia kúpnej zmluvy, a to najmä prostredníctvom kópie faktúry či dodacieho listu
  • podľa možností najlepšie aj priloženie fotografií dokazujúcich poškodenie reklamovaného tovaru, čo potom uľahčuje posúdenie samotnej reklamácie

Povinnosti predávajúceho
O reklamácii spotrebiteľa predávajúci rozhodne ihneď, najneskôr do 3 pracovných dní od dňa doručenia reklamovaného tovaru (do tejto lehoty sa nepočíta nutná doba pre odborné posúdenie vady) a vyrozumie o tom reklamujúceho formou elektronickej pošty, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Predávajúci je povinný vydať písomný reklamačný protokol, a to ihneď po prijatí reklamácie, ktorý obsahuje informácie o tom:

  • kedy spotrebiteľ právo uplatnil
  • čo je obsahom reklamácie
  • aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje
  • potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie
  • potvrdenie o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Reklamácia, vrátane odstránenia vady, bude vybavená bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa strany pri uplatnení alebo po uplatnení reklamácie nedohodnou inak (takéto predĺženie však nesmie byť na dobu neurčitú alebo na dobu neprijateľne dlhú). O vybavení reklamácie musí predávajúci kupujúceho bezodkladne informovať, buď formou zaslania SMS alebo e-mailom. Do tej doby sa má za to, že reklamácia vybavená nebola.

ROZPOR S KÚPNOU ZMLUVOU

V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho, buď výmenou veci, alebo jej opravou. Nie je-li taký postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas šiestich mesiacov od dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povaha veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

Rozporom s kúpnou zmluvou sa zvlášť rozumie, že predávaná vec:

  • nemá kvalitu a užitočné vlastnosti zmluvou požadované,
  • nemá kvalitu a užitočné vlastnosti predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popísané,
  • nemá kvalitu a užitočné vlastnosti kupujúcim očakávané, a to na základe vykonávanej reklamy zo strany predávajúceho, výrobcu alebo jeho zástupcu,
  • nemá kvalitu a užitočné vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé,
  • nezodpovedá požiadavkám právnych predpisov,
  • nie je v príslušnom množstve, mierke alebo hmotnosti,
  • nezodpovedá účelu, ktorý predávajúci, výrobca alebo jeho zástupca pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

ZÁRUČNÉ PODMIENKY

Všeobecné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje len na tovar, u ktorého bola reklamácia uplatnená počas záručnej doby.

Ku každému tovaru je priložená faktúra, ktorá zároveň slúži aj ako záručný list. Ak si kupujúci tovar neodoberá osobne, tak za prevzatie tovaru sa považuje okamih, kedy si spotrebiteľ prevzal tovar od prepravcu.

Ak kupujúci, či už ide o kupujúceho, ktorý je alebo nie je spotrebiteľom, zistí akýkoľvek rozdiel medzi tým, čo je uvedené na fakture a skutočne dodaným tovarom (napríklad druh tovaru, jeho množstvo, užitočné vlastnosti atď.), alebo ak s dodávkou tovaru neobdrží správne vyplnený dodací list, je povinný ihneď, najneskôr však do troch dní od dňa jeho prevzatia, podať písomnú správu na adresu firmy FORLIVING s.r.o., Vestec 2, 537 01 Chrudim, ktorá faktúru vyhotovila. Ak tak neučiní, hrozí mu, že na neskoršiu prípadnú reklamáciu nebude bratý ohľad. Tieto kroky by mal každý spotrebiteľ urobiť vo vlastnom záujme, aby tak predišiel prípadným nepríjemnostiam pri reklamácii tovaru z dôvodu jeho poškodenia pri preprave alebo inej manipulácii s ním. Nevykonanie týchto krokov spotrebiteľom však nijako nekráti jeho práva.

Záručné podmienky

  • Dĺžka záruky je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedená doba dlhšia, a začína bežať od dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar reklamovaný resp. o dobu, počas ktorej bol v tzv. záručnej oprave. Dojde-li k výmene tovaru, začína jeho záručná doba bežať znova, a to v okamihu prevzatia nového tovaru.
  • Všetky skutočne vynaložené náklady (napríklad dopravné, poštovné, iné atď.), ktoré súvisia s uplatnením reklamácie tovaru, sú hradené kupujúcim alebo predávajúcim v plnej výške podľa toho, o akú reklamáciu ide. Reklamácia môže byť v tomto prípade:
    - oprávnená (všetko hradí predávajúci)
    - neoprávnená (všetko hradí kupujúci)
  • Akonáhle je reklamácia vybavená, predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu vyzvať zákazníka k osobnému odberu tovaru alebo po predchádzajúcej dohode s ním mu tovar priviezť na dohodnutú adresu využitím firemných vozidiel alebo kuriérskej služby TOPTRANS. Zákazník sa ale tiež môže priebežne dotazovať na aktuálny stav reklamácie, buď telefonicky na čísle +420 461 002 282 alebo e-mailom na adrese reklamace@ratan.sk.
  • Nárok na uplatnenie záruky však nemožno uplatniť v týchto prípadoch vzniku škôd:
    - neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou a používaním tovaru
    - poškodením tovaru živlami
    - poškodením tovaru jeho nadmerným zaťažovaním alebo používaním, ktoré je v rozpore s účelom a návodom k použitiu tohto tovaru
    - poškodením tovaru pri preprave, pokiaľ tovar nebol prepravovaný vlastnými firemnými vozidlami spoločnosti ZDAR, a.s.
  • Predávajúci môže po dohode s kupujúcim nahradiť vadné a prípadne neopraviteľné tovar iným tovarom s rovnakými parametrami.

Práva kupujúceho vyplývajúce zo záruky

Práva kupujúceho vychádzajú z toho, či ide o odstrániteľnú vadu alebo nie.

V prípade odstrániteľnej vady má kupujúci právo:

  • na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady,
  • na výmenu vadného tovaru alebo jeho vadnej časti, ak to nie je vzhľadom k povaze vady neúmerne,
  • na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade, že nie je možná výmena vadného tovaru či jeho vadnej časti,
  • na výmenu vadného tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade, že ide o vady vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a tým brániace riadnemu užívaniu tovaru (napríklad zásadne 3 rovnaké alebo 4 rôzne vady).

V prípade neodstrániteľnej vady má kupujúci právo:

  • na výmenu vadného tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade vady brániacej riadnemu užívaniu tovaru,
  • na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade, že ide o také vady, ktoré síce nebránia riadnemu užívaniu tovaru, ale kupujúci nepožaduje výmenu tohto tovaru.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Všetky zmeny tohto reklamačného poriadku si vyhradzuje prevádzkovateľ. Kupujúci je však viazaný poriadkom platným a účinným v momente odoslania jeho objednávky.

Tento reklamačný poriadok nabýva účinnosť dňom 04.09.2024.

Články, které by vás mohly zajímat

Nové články v e-maile

Nepropásnite nový článok, skvelú akciu alebo zľavu a prihláste sa k odberu noviniek!